Máte při každém vyúčtování pocit, že vám peníze létají oknem pryč? Statisticky je to realita! Naštěstí s tím můžete něco dělat. A začít můžete hned teď. 

Ceník Gazely

Proč přeskočit ke Gazele?

✓ Neplatíte nic navíc

Fungujeme 100% online, takže neutrácíme za provoz poboček a provize prodejcům. A proto za ně nemusíte platit ani vy!

Cenu elektřiny i plynu držíme co nejníž.

✓ Měříme všem stejně

Máme stejné ceny pro nové i stávající zákazníky.

Dřív, než podepíšete smlouvu, vám navíc vyčíslíme roční úsporu oproti stávajícímu dodavateli.

✓ Nikdo vás nesvazuje

Držíme slovo, nikoliv zákazníky.

Díky měsíční výpovědní lhůtě můžete smlouvu prakticky kdykoliv ukončit, bez udání důvodu a bez sankcí.

✓ Smlouvu podepíšete v mobilu

Nemusíte nikam chodit a dokonce ani s nikým mluvit.

Připojení nového odběrného místa vyřídíte jednoduše přes aplikaci.

✓ Všechny výdaje máte pod kontrolou

Připojte si libovolný počet odběrných míst, třeba i kancelář nebo babičku.

V aplikaci Moje Gazela budete mít neustálý přehled, kolik a kde platíte.

Hodnocení našich odběratelů na Testuj.to

Jak zjistit úsporu a přejít ke Gazele

Přes aplikaci vyfotíte své poslední vyúčtování
Uvidíte, kolik ušetříte oproti stávajícímu dodavateli
Novou smlouvu podepíšete prstem nebo myší
Spočítat, kolik ušetřím

V aplikaci Gazela Energy se co nevidět
dozvíte, kolik s námi můžete ušetřit.

Nevíte si rady? Rádi poradíme

Změny na energetickém trhu

Budete zdražovat energie jako ostatní?

Vzhledem k aktuální situaci jsme nuceni přistoupit ke zdražení od 15. 11. 2021 i stávajícím zákazníkům. Pro tento krok jsme se rozhodli, protože chceme zachovat stabilní dodávky a nevystavit naše zákazníky riziku přechodu na Dodavatele poslední instance. Přesto je naším cílem být stále jedním z nejlevnějších dodavatelů energií, což nám umožňuje naše nízká režie díky kompletnímu fungování pouze online bez zbytečných nákladů na chod firmy. Pochopitelně kdokoliv nebude souhlasit, má možnost snadno smlouvu vypovědět. Přesto doporučejem uvážlivost, protože například aktuální ceníky velkých dodavatelů pro nové zákazníky jsou méně výhodné než Gazela po navýšení cen.

Je výhodné si ceny fixovat?

Pokud vám od stávajícího dodavatele přišlo doporučení si nechat cenu elektřiny zafixovat na další roky, tak nedoporučujeme dělat unáhlená rozhodnutí. Nic netrvá věčně a podle odborníků na energetický trh se růst cen v příštím roce zklidní a v dalších letech je dokonce pravděpodobný pokles cen.

Po odeslání žádosti mi nic nepřišlo?

Náš systém právě zažívá větší nápor ze strany zájemců o levné energie, ale nebojte. Veškeré žádosti zpracováváme a odpověď dostanete nejpozději do 7 pracovních dnů.

Mobilní aplikace

K čemu vlastně potřebuji aplikaci?

Pokud se rozhodnete přeskočit ke Gazele, přes appku si snadno a rychle připojíte jednotlivá odběrná místa – stačí vyfotit vaše poslední vyúčtování za elektřinu nebo plyn a vzápětí vám pošleme smlouvu spolu se srovnáním cen s vaším stávajícím dodavatelem. Pak už zbývá jen podepsat – díky aplikaci to zvládnete jedním tahem prstem nebo myší.

Odkud si ji můžu stáhnout?

Aplikaci Gazela Energy pro telefony s Androidem najdete v online obchodě Google Play, verzi pro iOS zařízení zase v App Store. Aplikace je zcela bezplatná a navržená tak, aby vám ušetřila co nejvíc času.

Co když zapomenu heslo?

Pokud se vám nepodaří přihlásit do zákaznického účtu, hned vám nabídneme možnost nastavit si nové heslo. Stačí si pamatovat váš e-mail a za pár kliknutí je hotovo.

Nemám chytrý telefon. Jde to i jinak?

Samozřejmě, svůj zákaznický účet si můžete založit i tady na webu. Stačí rozkliknout registraci vpravo nahoře a pak už to půjde samo – vyplníte základní údaje o svém odběrném místě a nahrajete vyúčtování od stávajícího dodavatele ve formátu PDF nebo jako samostatnou fotografii. Na webu pak můžete dál spravovat svůj účet a kontrolovat proces zpracování vaší smlouvy.

Jak přeběhnout ke Gazele

Jak mám vypovědět smlouvu se stávajícím dodavatelem?

Nemusíte nic řešit, převedení odběrného místa ke Gazele zařídíme za vás!

Musím chodit na pobočku?

Ne, že bychom vás nechtěli poznat osobně, ale ceníme si vašeho času. Dokonce nemusíte ani nic posílat poštou. Všechno můžete obstarat online z pohodlí domova – včetně podpisu smlouvy!

Platím něco za převod odběrného místa?

Samozřejmě, že ne. Výpověď smlouvy u stávajícího dodavatele a převod odběrného místa za vás zařídíme zcela zdarma.

Jak dlouho trvá připojení odběrného místa?

Jakmile odsouhlasíte a podepíšete smlouvu, musíme ještě počkat na ukončení závazku u vašeho stávajícího dodavatele energií. Hned jak se dozvíme termín, kdy vás můžeme připojit ke Gazele, dáme vám vědět. Pak už to půjde jako na drátkách!

Jak poznám, že už jsem u Gazely?

Nemusíte nám chodit naproti, všechno se včas dozvíte! Jakmile budete připojeni ke Gazele, pošleme vám e-mail a zároveň obdržíte rozpis prvních záloh.

Nastavení záloh

Proč mám platit zálohy?

Vaše platby si nenecháváme pro sebe, ale posíláme je dál distribučním společnostem, odvádíme DPH a státem regulované platby a nakupujeme za ně pro vás elektřinu a plyn. Proto potřebujeme vaši zálohu obdržet nejpozději den před začátkem měsíce, kdy se uskuteční dodávka.

Jak se určuje výše záloh?

Výši záloh vypočítá náš informační systém na základě vaší stávající spotřeby, kterou máte uvedenou na posledním vyúčtování. Výpočet bude optimalizován tak, abyste do budoucna neměli žádné velké nedoplatky nebo přeplatky.

Můžu si nastavit vlastní zálohy?

Pokud vám výše záloh nevyhovuje a přejete si ji upravit, není to problém. Stačí napsat nebo zavolat.

Kdy jsou zálohy splatné?

V případě bankovního převodu nebo inkasa je záloha splatná vždy 20. den měsíce předcházejícího měsíci, ke kterému se záloha vztahuje. V případě služby SIPO je záloha splatná 1 den před začátkem měsíce, pro který je tato záloha určena.

Kdy budou mé zálohy vyúčtovány?

Na předpisu záloh máte přesně napsáno, na jaké období je daná záloha určena a jak se dělí na jednotlivá odběrná místa. V okamžiku, kdy dostaneme od distribuční společnosti odečet vašeho měřidla, dojde k vyúčtování uhrazených záloh předepsaných pro dané odběrné místo a spadajících do fakturovaného období. Pokud je ve fakturovaném období méně než polovina měsíce (například od 1. do 11. dne v měsíci), k zahrnutí zálohy nedojde a zůstává na vašem zákaznickém účtu do další fakturace, kde bude fakturována delší polovina měsíce.

Co když se mi záloha nezapočítala do vyúčtování?

Na předpisu záloh máte vždy uvedeno období, které zálohou uhradíte. Pokud jste poslali zálohu, ale platba se vám nezapočítala do vyúčtování, může jít o následující situace: 1. zmeškali jste termín splatnosti – v takovém případě vám zálohu zúčtujeme na následující faktuře, 2. uvedli jste chybný variabilní symbol – pak nemůžeme platbu identifikovat a pošleme vám ji zpět na účet, 3. vyúčtování se vztahuje k období kratšímu než 15 kalendářních dní – zálohu vám započítáme na další zúčtovací období a uvidíte ji na následujícím vyúčtování.

Vyúčtování a platby

Kde najdu svoji vyúčtovací fakturu?

Vyúčtování se řídí podle termínu odečtu na vašem elektroměru či plynoměru, který určuje distribuční společnost. Změnou dodavatele se v tomto ohledu nic nemění, takže by měl odečet probíhat nadále tak, jak jste zvyklí. Roční vyúčtování vám zašleme e-mailem a zároveň ho uvidíte v mobilní aplikaci nebo na webu. Hned se dozvíte, jestli u nás máte přeplatek nebo nedoplatek vzhledem k uhrazeným zálohám, a zároveň vám navrhneme rozpis záloh na dalších 12 měsíců.

Jakým způsobem můžu platit?

Úhradu pravidelných záloh je možné provádět bezhotovostně – bankovním převodem, inkasem z vašeho účtu nebo prostřednictvím služby SIPO. Způsob platby si zvolíte při uzavírání smlouvy. Úhradu faktur pak můžete provádět bankovním převodem nebo inkasem.

Co všechno uvidím na svém vyúčtování?

Na každé odběrné místo vám vystavíme samostatnou fakturu. Vždy si prosím zkontrolujte, jestli máme aktuální fakturační údaje a jestli roční spotřeba odpovídá fyzickému stavu vašeho měřidla. Pokud by cokoliv nesedělo a stav na vašem měřidle byl nižší než spotřeba uvedená na faktuře, hned nás kontaktujte.

Co když nestihnu zaplatit?

Na každou blížící se platbu vás s předstihem upozorníme. Pokud přesto nestihnete platbu uhradit, pošleme vám upomínku e-mailem. Až ve chvíli, kdy první upomínka nezafunguje, pošleme vám druhou upomínku a zároveň vám zavoláme – tato upomínka už je podle Všeobecných obchodních podmínek zpoplatněná. Pokud vás přesto nezastihneme, vystavujete se už riziku pozastavení dodávek energií. Ještě ale nemusíte panikařit – než se tak stane, budeme vás opakovaně kontaktovat e-mailem i telefonicky. Nezapomeňte se tedy vždy ujistit, že máme vaše aktuální kontaktní údaje.

Kdy mi vrátíte přeplatky?

Nedává nám smysl posílat haléře, ale všechny přeplatky ve výši alespoň 1 Kč vracíme automaticky na váš bankovní účet do 14 dnů po vyúčtování.

Smlouva a odběrná místa

Budu mít ke každému odběrnému místu novou smlouvu?

Pro vaše pohodlí bude výhodnější, když budete mít všechna svá odběrná místa na jedné smlouvě – všechny platby pak můžete uhradit jednou souhrnnou zálohou. Pokud chcete za různá odběrná místa platit různým způsobem, je potřeba mít více smluv. Všechny však uvidíte na jednom místě ve své aplikaci.

Na jakou dobu se uzavírá smlouva?

Smlouvu uzavíráme vždy na dobu neurčitou, záleží však jen na vás, jak dlouho s námi budete chtít zůstat. Výpovědní lhůta činí 1 měsíc.

Co když se rozhodnu ukončit smlouvu?

Nad takovým rozhodnutím určitě nebudeme skákat radostí, ale ani vás nebudeme držet déle, než je nutné. Výpovědní lhůta je jen 1 měsíc, takže se nemusíte obávat zdlouhavých procesů.

Měřidla a samoodečet

Kdy mi přijdou udělat odečet?

Termín odečtu určuje distribuční společnost a nemůžeme ho nijak ovlivnit. Změnou dodavatele se v tomto ohledu nic nemění, proto bude pravděpodobně probíhat ve stejnou dobu, jako jste byli dosud zvyklí.

Jak probíhá samoodečet plynu a elektřiny?

Pokud chcete vystavit mimořádnou fakturu a zaplatit za energie dříve než po standardním vyúčtování, můžete si až 3x ročně požádat o samoodečet. Je potřeba ho provést k poslednímu dni kalendářního měsíce a následně vyplnit údaje z měřidla do tabulky, kterou vám pošleme e-mailem. Samoodečty musíme zpracovávat ručně, proto jsou zpoplatněny podle Všeobecných obchodních podmínek.

Máte jiný dotaz?

Napište nám a brzy obdržíte odpověď na e-mail. Nezapomeňte uvést údaje o svém odběrném místě.

*Odesláním dotazu berete na vědomí, že naše společnost Gazela Energy, a.s., Radlická 520/117, Jinonice, 158 00 Praha 5, IČO: 24135712, bude zpracovávat vaše osobní údaje (konkrétně vaši e-mailovou adresu a obsah vašeho dotazu i naší následné komunikace) za účelem vyřízení vašeho dotazu. Další informace o tomto zpracování osobních údajů i Vašich souvisejících právech naleznete zde.

Očima Gazely

8 otázek, které odběratele pálí

8 otázek, které odběratele pálí

27. 08. 2021

Na trhu s energiemi je teď docela blázinec. Hrozba zdražování, energo šmejdi, netransparentní ceníky, otravná call-centra a zdánlivě výhodné nabídky. To je jen slabý výčet…

Gazela je nejlevnějším dodavatelem elektřiny pro běžné domácnosti

Gazela je nejlevnějším dodavatelem elektřiny pro běžné domácnosti

13. 07. 2021

Gazela je nejlevnějším dodavatelem elektřiny nejen pro běžné domácnosti, ale i pro ty s vysokou spotřebou! Podle aktuálního vydání časopisu dTest představuje Gazela tu nejlepší volbu…

Jak si udělat pořádek v energiích pro dům i chalupu?

Jak si udělat pořádek v energiích pro dům i chalupu?

10. 08. 2020

Jeden dodavatel pro domácnost, druhý na chalupu, třetí pro garáž. Ani byste nevěřili, kolik lidí má každou svou nemovitost napojenou na někoho jiného. Dostat vše…

Jakým fámám podléhají ostatní?

Jakým fámám podléhají ostatní?

29. 06. 2020

Výběr poskytovatele energií by měl projít spíš racionální volbou. Kampaně a nabídky dodavatelů však umí dobře mířit na emoce, a proto jim často podlehneme. Abyste…

Příliš vysoké vyúčtování – víme proč a také, co s tím

Příliš vysoké vyúčtování – víme proč a také, co s tím

24. 05. 2021

Od vašeho dodavatele vám nedávno přistálo ve schránce vyúčtování za minulý rok a vy se nestačíte divit. Navzdory tomu, že každý rok o něco zvyšujete…

O velkoobchodních cenách energií: kovbojky se nemusí dít jen v Texasu

O velkoobchodních cenách energií: kovbojky se nemusí dít jen v Texasu

05. 03. 2021

Jih Spojených států letos zažil pěkně krušnou zimu. V končinách, kde obvykle bývají problémem spíš vedra, požáry a nedostatek vody, udeřily tuhé mrazy a způsobily spoustu zkázy….

Jak změnit dodavatele energií krok za krokem

Jak změnit dodavatele energií krok za krokem

25. 02. 2021

Změna dodavatele zní jako spousta papírování a vyřizování, kterému je lepší se vyhnout. Možná i tím, že proces vypadá tak složitě, nás velcí hráči drží v šachu nevýhodných…

Zafixujte si ceny energií, určitě porostou aneb Pozor na nebezpečné telefonáty!

Zafixujte si ceny energií, určitě porostou aneb Pozor na nebezpečné telefonáty!

06. 01. 2021

Oslovil vás dodavatel energií? Bojíte se, že je to energošmejd? Tady je pár hlášek, podle kterých můžete leccos včas rozpoznat. Ale vždy platí jedna zásada:…

Šmejdské praktiky prodejců energií. Na tohle si dejte pozor!

Šmejdské praktiky prodejců energií. Na tohle si dejte pozor!

22. 10. 2020

Scénářů je několik. Staví se u vás a tvrdí, že jen přišli zkontrolovat elektroměr. Chtějí podepsat protokol o návštěvě. Nabízí lákavou účast v aukcích. A…

Volte Gazelu!

Volte Gazelu!

01. 10. 2020

Změnit dodavatele energií je nepochybně snazší než změnit politickou garnituru. Dnešní doba není jednoduchá, ale minimálně tohle rozhodnutí máte ve svých rukách. Zjistěte, kolik můžete…

Bezpečnost dodávek: Když zkrachuje dodavatel, odpojí mě?

Bezpečnost dodávek: Když zkrachuje dodavatel, odpojí mě?

21. 09. 2020

Jedna z fám o dodavatelích energií hlásá, že pokud si nevyberete spolehlivou – rozumějte velkou – firmu, může se vám stát, že skončíte bez proudu…

Triky dodavatelů energií

Triky dodavatelů energií

07. 09. 2020

Oslovil vás dodavatel energií? Bojíte se, že je to energošmejd? Tady máte pár hlášek, podle kterých byste mohli leccos včas rozpoznat.