Jak poznám slušného dodavatele elektřiny nebo plynu?

Trh s energiemi nemá dobrou pověst, především kvůli dlouhé historii „šmejdského“ jednání, ať šlo o neprůhledné smlouvy, či pokoutné prodejní taktiky. Při změně poskytovatele byste proto vždy měli začít vlastní aktivitou. Poradíme vám, na co se při výběru zaměřit.

Už dávno neplatí, že ty největší společnosti, které jsou vidět doslova všude, jsou nejlepší volbou. Velké množství zákazníků znamená častěji to, že si poskytovatel může dovolit televizní reklamy a velké kampaně a místo toho, aby situace využil a nabídl svým lidem lepší podmínky, projde mu, když zákazníkům účtuje vysoké ceny.

1. Můžete odejít kdykoliv a bez sankcí

U dodavatelů energií se obvykle zavazujeme smlouvou na 1 až 2 roky, a ve většině případů se navíc smlouvy automaticky prodlužují. Nedá se obecně říct, že takové smlouvy jsou nevýhodné. Ovšem mít možnost odejít od dodavatele bez udání důvodu se může hodit. I proto jsme výpovědní lhůtu v Gazele nastavili na pouhý jeden měsíc, aby se naše produkty přizpůsobily vám, a ne naopak.

PŘEČTĚTE SI: Jak PRE blokuje lidem přechod ke konkurenci (článek ekonomického týdeníku HROT)

2. Sledujte cenu za 1 MWh

Ceníky silové elektřiny a plynu obvykle vypadají jako jedna velká nepřehledná tabulka a také vyúčtování mají tolik položek, že se v nich vyznají snad jen zaměstnanci energetických společností. Přitom vlastně jediné, co potřebujete znát, je cena za 1 MWh dané komodity a pevný měsíční plat. Všechno ostatní určuje stát a všichni dodavatelé to mají stejné. Pro koncového uživatele je to tedy spíš matoucí.

3. Vyznáte se v nabídce dodavatele

Dodavatelé obvykle mívají pro nové zákazníky různé nabídky a jejich produkty se často liší jen v drobných detailech. Pokud při jejich prohlížení získáváte pocit, že si to všechno musíte přehodit do jednoho Excelu, abyste se v tom vyznali, a k tomu si ještě vedle musíte poznamenat, co jste platili dřív, je něco špatně. I proto mají slušní dodavatelé své ceníky co nejjednodušší. I my jsme proto udělali jen jeden ceník bez komplikovaných nízkých a vysokých tarifů a prostě tak, aby byl pro každého srozumitelný. A hlavně nám přijde nepatřičné lákat nové zákazníky na lepší podmínky, než mají ti stávající. Všichni u nás mají stejný ceník – ten nejlepší, jaký můžeme nabídnout.

Zpět na úvod