Už dávno neplatí, že ty největší společnosti, které jsou vidět doslova všude, jsou nejlepší volbou. Velké množství zákazníků znamená častěji to, že si poskytovatel může dovolit televizní reklamy a velké kampaně a místo toho, aby situace využil a nabídl svým lidem lepší podmínky, projde mu, když zákazníkům účtuje vysoké ceny.
1. Můžete odejít kdykoliv a bez sankcí
U dodavatelů energií se obvykle zavazujeme smlouvou na 1 až 2 roky, a ve většině případů se navíc smlouvy automaticky prodlužují. Nedá se obecně říct, že takové smlouvy jsou nevýhodné. Ovšem mít možnost odejít od dodavatele bez udání důvodu se může hodit. I proto jsme výpovědní lhůtu v Gazele nastavili na pouhý jeden měsíc, aby se naše produkty přizpůsobily vám, a ne naopak.
PŘEČTĚTE SI: Jak PRE blokuje lidem přechod ke konkurenci (článek ekonomického týdeníku HROT)
2. Sledujte cenu za 1 MWh
Ceníky silové elektřiny a plynu obvykle vypadají jako jedna velká nepřehledná tabulka a také vyúčtování mají tolik položek, že se v nich vyznají snad jen zaměstnanci energetických společností. Přitom vlastně jediné, co potřebujete znát, je cena za 1 MWh dané komodity a pevný měsíční plat. Všechno ostatní určuje stát a všichni dodavatelé to mají stejné. Pro koncového uživatele je to tedy spíš matoucí.
3. Vyznáte se v nabídce dodavatele
Dodavatelé obvykle mívají pro nové zákazníky různé nabídky a jejich produkty se často liší jen v drobných detailech. Pokud při jejich prohlížení získáváte pocit, že si to všechno musíte přehodit do jednoho Excelu, abyste se v tom vyznali, a k tomu si ještě vedle musíte poznamenat, co jste platili dřív, je něco špatně. I proto mají slušní dodavatelé své ceníky co nejjednodušší. I my jsme proto udělali jen jeden ceník bez komplikovaných nízkých a vysokých tarifů a prostě tak, aby byl pro každého srozumitelný. A hlavně nám přijde nepatřičné lákat nové zákazníky na lepší podmínky, než mají ti stávající. Všichni u nás mají stejný ceník – ten nejlepší, jaký můžeme nabídnout.